Ο θεραπευτικός και διαμεσολαβητικός ρόλος του σκύλου στην εκπαιδευτική διαδικασία
Η θεραπευτική αξία ενός ζώου στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι χρόνια τώρα επιστημονικά αποδεδειγμένη, με τη χώρα μας να κάνει δειλά δειλά σημαντικά βήματα στην ένταξη ενός ειδικά εκπαιδευμένου κατοικίδιου ζώου στη σχολική τάξη.
Οι θεραπευτικές ιδιότητες ενός σκύλου σε παιδιά κυρίως που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, αλλά έχουν και μαθησιακές δυσκολίες ή χαμηλή αυτοπεποίθηση, μας οδηγούν σε έναν δημόσιο διάλογο για μια τριμερή σχέση δασκάλου-σκύλου-παιδιού.
Ο ηθικός σκοπός στην εκπαίδευση συνεπάγεται ότι αυτή επηρεάζει θετικά τις ευκαιρίες ζωής όλων των μαθητών, περισσότερο όμως των μαθητών από μη προνομιούχα στρώματα, επειδή αυτοί καλούνται να διανύσουν μεγαλύτερη απόσταση. Και εκεί είναι που το ζώο διαμεσολαβεί!
Κατερίνα Παπαποστόλου
Εκπαιδευτικός με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή, εκπαιδεύτρια σκύλων, συγγραφέας και ιδρύτρια ΖωΕΣ